dentobus

Drodzy Rodzice i Opiekunowie,
gorąco zachęcamy Państwa do wyrażenia zgody na wzięcie udziału przez Państwa dzieci w programie
BEZPŁATNEJ profilaktyki stomatologicznej.
 
Aby rozwiać Państwa wątpliwości, odpowiadamy na
najczęstsze pytania:

1. JAK ZGŁOSIĆ DZIECKO?
Wystarczy podpisać wysłany elektronicznie/wydany przez szkołę druk  OŚWIADCZENIA (druk dostępny będzie na pierwszych zebraniach rodziców) i  dostarczyć je (osobiście lub przekazać dziecku) do wychowawcy lub sekretariatu szkoły.
2. ILE TO KOSZTUJE?
NIC
Wszystkie czynności Dentobusu, lekarzy i naszego personelu są BEZPŁATNE, refundowane  przez Dolnośląski Oddział NFZ.
3. CZY WARTO?
Zdecydowanie TAK. Nawet jeśli Państwa pociecha znajduje się pod opieką stomatologa, wykonany przez naszego lekarza przegląd może pomóc w diagnozie, wy kazać potrzebę leczniczą i przyspieszyć usunięcie problemu.
Zgodnie z badaniami 86,9% polskich sześciolatków dotyka problem próchnicy, a jej intensywność to średnio 5,1 zębów zainfekowanych. Wczesna diagnoza pozwala na szybkie i bezbolesne leczenie. Odsunięcie leczenia w czasie może prowadzić do konieczności leczenia kanałowego lub utraty zęba. Jako rodzice dzieci z zębami mlecznymi pamiętajcie Państwo iż próchnica przeniesie się z nich także i na zęby stałe. Nie warto więc lekceważyć profilaktyki w każdym wieku dziecka. Dla starszych
pociech, przygotowaliśmy natomiast specjalną kartę Pacjenta, w której w szerszym zakresie  analizujemy potrzeby leczenia ortodontycznego, istotnego zwłaszcza w okresie dojrzewania i intensywnego wzrostu.
4. CZY BADANIA SĄ WSKAZANE , skoro panuje COVID
Właśnie z uwagi na COVID, najprawdopodobniej większa część dzieci nie była w ostatnim czasie badana przez lekarza dentystę, co potencjalnie zwiększa ilość problemów stomatologicznych, któremogą wystąpić u Państwa dziecka. Więc TAK
5. CZY BADANIA SĄ BEZPIECZNE?
W Dentobusie wdrożony jest program BEZPIECZNEJ przychodni mobilnej. Nasi specjaliści przyjmują Pacjentów w pełnych środkach ochrony osobistej, przy pracującej przepływowej lampie UVC, z zastosowaniem środków dezynfekcji powierzchniowej, dezynfekcji ust Pacjenta i zminimalizowanym czasem ekspozycji. Przedział medyczny Dentobusu jest codziennie ozonowany.
6. CO DALEJ? CZY JESTEM ZMUSZONY DO KONTYNUACJI LECZENIA?
NIE.
Po wykonanych przez naszych lekarzy czynnościach, Państwa dziecko (lub wychowawca w wypadku przedszkolaków lub młodszych uczniów) otrzyma kartę Pacjenta. W niej, między innymi, lekarz po zbadaniu stanu uzębienia i błon śluzowych, określi na diagramie potrzeby leczenia zachowawczego, oceni wady zgryzu i wskaże ewentualne potrzeby konsultacji specjalistycznych (np.
ortodontycznej). Wzięcie udziału w przeglądzie jest dobrowolne i nie narzuca w żaden sposób kontynuacji, wyboru lekarza czy też metod i finansowania leczenia.
Więcej informacji o nas na: www.directmedic.pl